Kronik Yorgunluk

Kronik Yorgunluk Tanımı ve Semptomları

Kronik yorgunluk sendromu (CFS), altta yatan herhangi bir tıbbi durum tarafından açıklanamayan aşırı yorgunluk ile karakterize karmaşık bir hastalıktır. Yorgunluk, fiziksel veya zihinsel aktivite ile daha da kötüleşebilir, ancak dinlenmeyle düzelmez.

Semptomlar şunları içerebilir:

– Yorgunluk

– Bellek veya konsantrasyon kaybı

– Boğaz ağrısı

– Boyun veya koltuk altınızda büyümüş lenf düğümleri

– Açıklanamayan kas veya eklem ağrısı

– Baş ağrısı

– Dinlendirici olmayan uyku veya uyku bozuklukları

– Fiziksel veya zihinsel egzersizden sonra 24 saatten fazla süren aşırı yorgunluk

Potansiyel tetikleyiciler ise şunlardır:

– Viral enfeksiyonlar – Bazı insanlar viral bir enfeksiyon geçirdikten sonra kronik yorgunluk sendromu geliştirdiklerinden, araştırmacılar bazı virüslerin bu bozukluğu tetikleyip tetikleyemeyeceğini sorguluyorlar. Şüpheli virüsler arasında Epstein-Barr virüsü, Human herpesvirus 6 ve Murin lösemi virüsü (MLV’ler veya MuLV’ler), bulunur.

– Bağışıklık sistemi problemleri – Kronik yorgunluk sendromu olan kişilerin bağışıklık sistemleri zayıflamış gibi görünmektedir, ancak bu bozukluğun aslında bozukluğa neden olup olmadığı belirsizdir.

– Hormonal dengesizlikler – Kronik yorgunluk sendromu olan kişilerde bazen hipotalamus, hipofiz bezleri veya adrenal bezlerde üretilen hormonların anormal kan düzeyleri bulunur. Fakat bu anormalliklerin önemi hala bilinmemektedir.

Yapısal bir bozukluk, kronik hastalıklar, aşırı çalışma, stres, bilinçsizce uygulanan diyetler, gereksiz ilaç kullanımları kronik yorgunluk nedenlerine örnek olarak verilebilir. Yaşlılarda ise kronik hastalıklar nedeniyle kullanılan ilaçlar ve hücre yenilenmesindeki yavaşlama özellikle kronik yorgunluğa sebep olmaktadır.

Akupunktur, vücudun düzenleyici mekanizmalarını canlı tutarak yıkım sürecini geciktirir, yenilenmeyi aktive eder. Qi (çi) enerjisi arttırılarak kronik yorgunluk akupunktur ile ciddi oranda tedavi edilebilir.

Kronik Yorgunluk sorunu yaşıyorsanız akupunktur merkezimize ulaşabilir ve hemen detaylı bilgi alabilirsiniz.