Depresyon- Panik Atak

Depresyon ve Panik Atak sorunlarına Akupunktur tedavisi ile son!

Depresyon-Panik Atak Tanımı ve Semptomları

Depresyon bir duygudurum bozukluğudur. Kişinin günlük faaliyetlerini yerine getirmesini engelleyen üzüntü, kayıp ya da öfke duygularıyla tetiklenir. 20 kişiden 1'ini etkilediği tahmin edilen hastalık, her insanda farklı seyreder. Günlük çalışmanızı engelleyebilir, daha düşük üretkenliğe neden olabilir, ilişkileri bozabilir ve bazı sağlık durumlarını da etkileyebilir. Depresyon nedeniyle astım, kalp-damar hastalığı, kanser, diyabet, şişmanlık gibi rahatsızlıklar ilerleyebilir.

Panik atak (PA) aniden, herhangi bir yerde ortaya çıkan şiddetli korku endişe nöbetidir. Aniden başlar.  Hızlı bir şekilde (10 dakika  veya daha kısa bir sürede) tepe noktasına  ulaşır. Yaklaşık 10-15 dakika  sürer,  ancak bazen 1-2 dakika bazen de bir saatten uzun sürebilir. Vücudumuzun birçok sistemiyle ilgili fiziksel belirtiler görülür. Sıklıkla;  kalp çarpıntısı, nefes darlığı, soluğun kesilmesi, terleme, titreme, göğüs ağrısı, baş dönmesi, bulantı , karın ağrısı, üşüme veya ateş basması, el ve / veya ayakta uyuşma görülür. Ayrıca,  çevresine veya kendisine yabancılaşma, kontrol kaybı hissetme, ölüm korku da fiziksel belirtilere eşlik eder. Bahsi geçen  belirtilerden en az dört tanesinin varlığı bize panik atağı düşündürür.

Panik Atak Ne Sebeple Olur ve Tedaviye İlişkin Neler Yapılabilir?

Fiziksel bazı hastalıklar panik atağa neden olabilir. Örneğin;  kansızlık, tiroid hastalıkları, kan şekeri düşmesi, şeker hastalığı, yüksek tansiyon vb.Fiziksel nedenler dışında genetik nedenler;  beyin kimyasındaki değişimler, yaşanılan olumsuz travmalar ve sağlık sorunları.Kişinin hayatındaki önemli değişimler de Panik Atağı tetikleyebilir. Örneğin;  kişinin işini değiştirmesi, boşanması ve / veya sevdiği bir insandan ayrılması, uzun yıllardan beri kaldığı evini değiştirmesi bir anda panik atağın ortaya çıkmasına neden olabilir.

Tedavide öncelikle herhangi bir fiziksel hastalığın Panik Atak belirtilerine yol açıp açmadığı saptanmalıdır. Unutulmamalıdır ki ; fiziksel ve ruhsal bir neden birlikte olabilir. Tedavide ; hem atak sırasında hem de  atak endişesi esnasında  kullanabileceği ilaçların yanı sıra, tekrarlamasını engelleyen tedavi edici ilaçlar kullanırız.İlaç tedavisinin  yanında kişinin hayatında olan ve atağı tetikleyen durumların araştırılması sorunun çözümü için oldukça faydalı olmaktadır. Akupunktur tedavisi depresyon ve panik atak hastalığında en etkili tedavi çeşitlerinden biridir.

Depresyon-Panik Atak sorunu yaşıyorsanız akupunktur merkezimize ulaşabilir ve hemen detaylı bilgi alabilirsiniz.