Akupunkturun Vücuttaki 6 Kesin Etkisi

Analjezik Etki : Ağrı kesici etki (Akut ve Kronik tüm ağrılarda çok etkindir).

A.Omuriliğe ağrı duyusunun girişini bloklayarak (Nosiseptif Afferent Sistem Teorisi).

Omurilikte ağrının iletimini bloklayarak ( Gate Kontrol Teorisi).

Orta Beyinden Endorfin Salınımını Arttırarak ( Endorfin ,morfinin etkisinden kat kat  güçlü bir ağrı kesicidir) (Endorfin Teorisi)

İmmüniteyi Arttırıcı Etki : Bağışıklık sistemini güçlendirme etkisi.

Hastalar daha az  sıklıkla hastalıklara yakalanırlar. Kanda seans sonrası lökosit artışı ,RES hücre fagositozu ve IgM artışı  gibi bir çok olumlu etki oluşur.

Homeostatik Etki :

Otonom sinir sistemi dediğimiz istemsiz yapılan vücut fonksiyonlarını dengeler. Örneğin; solunum, sindirim, üreme dolaşım, boşaltım fonksiyonlarını düzene sokar. Akupunktur seansı sonrası hastaların kan basıncının %20-50 azaldığı saptanmıştır.

Sedatif Etki :

Sakinlik verici ve stresten arındırma beyinde etkisi Delta ve Teta dalgaları azaltır. Uyku bozuklukları tedavisinde çok etkindir. Seans sırasında hastaların uykuya dalması ve enerjik olarak uyanması bu sebeptendir.Psikolojik Etki : Antidepresif ve anksiyete azaltıcı etki beyinden Noradrenalin, seratonin, endorfin vb. hormonların salınımını uyarır.

Psikolojik Etki :

Motor İyileştirici Etki :

Paralizi (Felçli) hastalarda kas fonksiyonlarının tekrar yerine gelmesini destekler.