Eklem romatizması

İltihaplı Romatizma sorununda Akupunktur en etkili yöntemlerden biridir !

Eklem Romatizması Tanımı ve Semptomları

İltihaplı eklem romatizması, bedenimizin hareketini sağlayan eklemlerde hareket sınırlanmasına yol açarak, eklemlerde tutulmaya yol açan bir romatizma türüdür. El ve ayaklarda şişme iltihaplı eklem romatizmasının ilk ve en önemli belirtileri arasındadır.El ve ayak eklemlerinde şekil bozuklukları, eklemlerde büyüme, sertleşme ve bölgede his kaybı oluşur. Eklem bölgeleri haricinde deri altında bezelye büyüklüğünde şişlikler görülebilir. Başlangıçta el ve ayaklarda oluşan şişlikler zamanla omuz, bacaklar ve kalça gibi bölgelere yayılarak ciddi ağrılara yol açar. Hastalık ilerledikçe ağrılar nedeniyle hareket kısıtlaması yaşanır. Bu belirtilerin dışında yorgunluk, halsizlik, kansızlık gibi yakınmalar da görülebilir.

İltihaplı eklem romatizmasında eklemlerde sıvı akışında bozukluk yaşanarak eklemlerin hareket kabiliyeti kısıtlanır ya da tamamen kaybolur. Hastalık süreklidir ve geçici bir hastalık değildir. İltihaplı eklem romatizmasının neden kaynaklandığı tam olarak bilinmemekle beraber kişinin genetik yapısı, sigara ve geçirilen bazı enfeksiyonlar gibi çeşitli çevresel faktörlerin buna yol açabileceği düşünülmektedir.

İltihaplı eklem romatizması için kesin bir tedavi şekli bulunmamaktadır. Ağrıların şiddetlendiği dönemlerde ağrı kesici iğneler uygulanabilir ancak hastalığı tedavi etmek için yeterli bir yöntem değildir. İltihaplı eklem romatizmasında uygulanan tüm tedavi seçenekleri hastanın şikayetlerini azaltmak ve yaşam kalitesini arttırmak yönündedir. Akupunktur iltihaplı eklem romatizmasında hem ağrıları dindirmek hem de geçirmek konusunda en etkili yöntemlerden biridir.

İltihaplı Romatizma sorunu yaşıyorsanız akupunktur merkezimize ulaşabilir ve hemen detaylı bilgi alabilirsiniz.