İrritable Bağırsak Sendromu

Bağırsak sorunlarına Akupunktur tedavisi ile doğal çözüm!

İrritable Bağırsak Sendromu Tanımı ve Semptomları

Bağırsaklarda veya başka organlarda herhangi bir organik bozukluk yoktur. Yapılan tahlil ve tetkiklerde bir anormallik saptanmaz. Hastalarda dışkılama ve gaz çıkarma ile geçen karın ağrısı, ishal ya da kabızlık gibi bağırsak alışkanlıklarının değişmesi ve karında şişlik ve rahatsızlık hissi vardır. İşte bu şekilde ortaya çıkan ve seyreden hastalığa irritabl bağırsak sendromu denir. Gastroenteroloji kliniğine başvurma nedenleri arasında 1. sıradadır.

Haftada en az üç kere ya da bir günde üç defadan fazla dışkılama şeklindedir. Dışkılama çok sert, pelte şeklinde ve keçi pisliği görünümünde olabilir. Hastalarda kramp şeklinde karın ağrısı görülür. Acil şekilde dışkılama hissi vardır. Dışkılama ya da gaz çıkarma ile rahatlama vardır. Kabızlık veya ishal olabilir. Bazen kabızlık ve ishal birbirini birbirini takip eder. Hastalar şikayetlerinin yemekten sonra veya stres durumunda arttığını belirtir.

Hastalığı teşhis etmek için diğer hastalıkların olmadığı kesinleştirilmelidir. Çünkü bu hastalığın tanısı; hastanın şikâyetleri, hastalığın bulguları ve hastadan alınan öykü çok önemlidir. İrritabl bağırsak sendromunda tanı için uygulanacak herhangi bir tetkik yoktur. Yapılan testlerle, endoskopiyle ve röntgenle altta yatan organik bir hastalığın olup olmadığı araştırılır.

Hastalığın tedavisi belirtileri ortadan kaldırmaya yöneliktir. İshali ve kabızlığı ortadan kaldırmak için beslenmede değişiklikler yapılır. İshal tedavisinde lifli yiyecekler tercih edilir. Çünkü bunlar kalın bağırsakta uzun süre kalan besinlerdir. Tahıllar, meyve ve sebzeler, bakliyatlar oldukça etkilidir. Uygun beslenme şekliyle belirtiler oldukça hafifletilir. Kabızlık için ilaç tedavisi uygulanır ve sulu besinlerle beslenmek gerekir.

Akupuntur bağırsak sendromu rahatsızlığında vucudu rahatlatır, sindirim sisteminizi düzene sokar, bu rahatsızlıktan kurtulmanızda en önemli doğal aktörlerdendir.

Bağırsak Sendromu sorunu yaşıyorsanız akupunktur merkezimize ulaşabilir ve hemen detaylı bilgi alabilirsiniz.