Akne

Akneden kurtulmak Akupunktur ile mümkün!

Akne Tanımı ve Semptomları

Akne, cildin orta tabakasında bulunan sebum yani yağ salgılayan kanalların tıkanması, şişmesi ve daha sonra bakterilerle inflame olması sonucu ortaya çıkar. Deride artan yağ salgısı ve gözeneklerin tıkanması sonucu siyah nokta (komedon) oluşur. Daha sonra bu komedonlar bakteriler tarafından istila edilir ve ciltden kabarık kırmızı ve iltihabi şişlikler oluşur. Aşırı büyük olanlar deride iz bırakırlar.

Akne Ne Sebeple Olur ve Tedaviye İlişkin Neler Yapılabilir?

Akne oluşumunda; genetik, beslenme, çevresel faktörler ve hormonların rolü vardır. Her iki cinste de testesteron hormonunun rolü bilinmektedir. Bazı vakalarda testesteron hormonu fazlayken bazı vakalarda testesteron normal ancak yağ hücrelerinin testesterona yanıtı aşırıdır. Anne babanın birinde akne görülmesi çocuklarında akne ortaya çıkmasını kolaylaştırmaktadır. Kimi ilaçların özellikle hormon ilaçlarının akne artırıcı özelliği vardır. Bazı vakalarda cildin aşırı yağlı olması esas faktördür. Kalitesiz kozmetik ürünler, aşırı yağlı besinler akneyi artırabilirler. Aknenin yoğunluğu sonbahar ve kış mevsiminde de artış gösterebilir.

Akne tedavisinde Retinoid denilen ilaçların krem ve ağızdan formları kullanılabilir. Cildin sebum dengesinin sağlanması için etkili cilt temizliği yapılmalıdır. Antibiyotiklerin de akne tedavisinde yeri vardır. Krem ve veya oral formu tercih edilebilir. Yağ bezlerinin aktivitesini baskılamak ve yeni komedon oluşumunu önlemek içinde ilaçlar geliştirilmiştir. Tedavi edilmeyen akne skar yani iz yaratarak hem kozmetik hem de ruhsal sorunlara yol açabilir.

Akupunktur tedavileri ile cildin yağ üretimi ve bölgedeki temiz kan akışı dengelenir .Akneli bölgelerde önce yeni lezyonların gelişmediği  daha sonrasında oluşmuş lezyonların kuruduğu ve iz oluşturmadan iyileştiği gözlemlenir.

Akne sorunu yaşıyorsanız akupunktur merkezimize ulaşabilir ve hemen detaylı bilgi alabilirsiniz.